زمان دوره:
پنج شنبه و جمعه (6 و 7 دی ماه)
پنج شنبه و جمعه (13 و 14 دی ماه)
جلسات: 6 جلسه در هر روز (هر جلسه 1.5 ساعت)
ساعات برگزاری: از ساعت 9 الی 18
هزینه دوره: 7.850.000 تومان
25 درصد تخفیف ثبت نام زودهنگام ( تا 10 آذر)
زمان دوره: چهار روز (6 و 7 دی ماه – 13 و 14 دی ماه)
جلسات: 6 جلسه در هر روز (هر جلسه 1.5 ساعت)
ساعات برگزاری: از ساعت 9 الی 18
هزینه دوره: 7.850.000 تومان
25 درصد تخفیف ثبت نام زودهنگام ( تا 10 آذر)
دوره آموزشی با جمعی از بزرگان صنعت اسباب بازی ایران
بازی سازی را با ما شروع کن
مقدمه
صنعت اسباببازی، به عنوان یکی از صنایع خلاق و پویا، همواره در حال تحول و تغییر است. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش رقابت در بازار جهانی، این صنعت به شدت به نیروی کار ماهر و متخصص نیازمند است. تحلیل دادههای اخیر نشان میدهد که طیف گستردهای از مهارتها برای موفقیت در این صنعت ضروری است.
بر اساس آخرین آمار و ارقام، توسعه محصول به عنوان مهمترین توانمندی مورد نیاز در صنعت اسباببازی شناخته شده است. این امر نشان میدهد که شرکتها به دنبال افرادی هستند که بتوانند ایدههای نوآورانه را به محصولات جذاب و کاربردی تبدیل کنند. با توجه به تنوع بالای محصولات اسباببازی و سرعت بالای تغییرات در این صنعت، توانایی طراحی و توسعه محصولات جدید و پاسخگو به نیازهای روزافزون مشتریان، از اهمیت بالایی برخوردار است.
در مجموع، صنعت اسباببازی به دنبال افرادی است که:
- خلاق و نوآور باشند و بتوانند ایدههای جدیدی را به بازار عرضه کنند.
- مهارتهای ارتباطی و تعامل قوی داشته باشند و بتوانند به خوبی با دیگران کار کنند.
- توجه به جزئیات داشته باشند و بتوانند پروژهها را به صورت مؤثر مدیریت کنند.
- آگاهی از بازار و روندهای روز داشته باشند.
با توجه به این موارد، میتوان نتیجه گرفت که صنعت اسباببازی، یک حوزه جذاب و چالشبرانگیز برای افرادی است که به دنبال کار در یک محیط پویا و خلاق هستند. با توسعه مهارتهای لازم و به روز نگه داشتن دانش خود، میتوان در این صنعت موفق شد و به رشد و توسعه آن کمک کرد.
از همین رو، بوتکمپ آموزشی کسبوکار و بازیسازی حاضر با هدف تربیت نسل جدیدی از کارآفرینان و توسعهدهندگان که مبتنی آموزشهای کسب و کار ویژهی بازیسازی هست، طراحی شده است.
مخاطبان دوره
- علاقهمندان ورود به صنعت بازیسازی
- کارآفرینانی که قصد دارند در حوزه بازیسازی فعالیت کنند
- علاقهمندان به توسعه بازیهای مستقل
اهداف دوره
آشنایی با فضای کلی: آموزش اصول پایه و پیشرفته طراحی بازیهای رومیزی.
تقویت مهارت ایده پردازی: توسعه ایدههای خلاقانه و تبدیل آنها به بازیهای قابل اجرا.
پرورش روحیه کارآفرینی: آموزش اصول کسبوکار، بازاریابی و توسعه محصول در صنعت بازیسازی.
تست بازی: آشنایی با فرآیند تست و بهبود بازی از طریق پلیتستینگ.
ایجاد شبکهای از بازیسازان: فراهم آوردن فرصت برای تعامل و همکاری بین شرکتکنندگان
مسیر مخاطب در دوره آموزشی بازیسازی رومیزی
مسیر مخاطبان در این دوره به گونهای طراحی شده که شرکتکنندگان به صورت گامبهگام در طول دوره با مفاهیم مختلف طراحی بازی آشنا شوند و در نهایت یک پروژه عملی را به سرانجام برسانند. در این مسیر، مخاطبان علاوه بر یادگیری تئوری، تجربه عملی از ساخت بازیهای رومیزی کسب خواهند کرد. مسیر پیشنهادی به شرح زیر است:
1. فاز پیش از شروع دوره (Pre-course Phase):
آمادگی اولیه: پس از ثبتنام، شرکتکنندگان به یک پلتفرم آنلاین دسترسی خواهند داشت که شامل منابع آموزشی اولیه (مانند ویدئوهای کوتاه و مقالات) است. این منابع به آنها کمک میکند تا با اصول اولیه بازیسازی و دستهبندیهای مختلف آشنا شوند.
تعامل اولیه: قبل از شروع دوره، جلسات تعاملی آنلاین یا گروههای بحث در پلتفرمهای مجازی (مثل تلگرام یا Slack) ایجاد میشود تا شرکتکنندگان بتوانند با همکلاسیهای خود و مربیان ارتباط برقرار کرده و ایدههای اولیه خود را به اشتراک بگذارند.
2. فاز آموزش حضوری (In-course Phase):
جلسات تئوری و کارگاههای عملی: در طول ۵ روز آموزش حضوری، هر روز به موضوعات خاصی از جمله طراحی قوانین، مکانیکها، طراحی بصری و تست بازی اختصاص دارد. مخاطبان در هر جلسه، بخش تئوری را یاد میگیرند و سپس در کارگاههای عملی، مفاهیم آموختهشده را روی پروژههای خود پیاده میکنند.
پروژه عملی: از روز اول، شرکتکنندگان به تدریج شروع به ساخت بازی خود خواهند کرد. هر مرحله از دوره به توسعه بخشی از بازی اختصاص داده شده است، و مربیان به صورت فعال بازخورد و راهنمایی میدهند.
پلیتستینگ و بهبود پروژه: شرکتکنندگان در طی دوره فرصت خواهند داشت تا بازیهای خود را با دیگر شرکتکنندگان تست کرده و بازخورد دریافت کنند. این مرحله به بهبود قوانین و مکانیکهای بازی و افزایش جذابیت آن کمک میکند.
3. فاز پس از دوره (Post-course Phase):
حمایت مالی و وام:
پشتیبانی و مشاوره: پس از اتمام دوره، شرکتکنندگان همچنان به مربیان و تیم پشتیبانی دسترسی خواهند داشت تا در صورت نیاز به مشاوره برای تکمیل پروژههای خود یا ورود به بازار، کمک دریافت کنند.
ارائه و معرفی پروژهها: شرکتکنندگان فرصت خواهند داشت تا بازیهای خود را با ناشران و شرکت های خاص مرتبط با بازیهای رومیزی به نمایش بگذارند. این امر میتواند به آنها در معرفی بازیهایشان به ناشران یا خریداران کمک کند.
محتوای آموزشی
رشد و بازی:
آشنایی با مفاهیم رشد و بازی در نظرات رشد و نیز رابطه هوشهای چندگانه و بازی
صنعت اسباب بازی:
آمار و اطلاعات صنعت و زنجیرهی ارزش در اسباب بازی
تفکر طراحی:
همدلی، انواع روشهای ایده پردازی و اعتبار سنجی، نمونه اولیه و اصلاح
کسبوکار بازی:
بوم کسب و کار، پرسونای مشتری، بیزینس پلن، براوردهای مالی و استراتژیهای کسب و کار
کمینه محصول پذیرفتنی (MVP):
اعتبار سنجی، انواع نمونه، ویژگیها و کاربردهای MVP
تولید و چالشها:
روشهای تولید، مواد اولیه، قیمت گذاری، تکنولوژیهای تولید، استاندار
ساختار توزیع و فروش:
ساختار فروش سنتی و مدرن، کنترل و نظارت بر قیمت گذاری و فروش، رفتار مصرف کننده
برندینگ:
برندینگ، تبلیغات و ترویج، نشانهای اعتماد، مرچندایزینگ، پروموشن
اساتید دوره
حامد تاملی
مدیر برند دانادل
امیر بهادری
مدیر برند روبی
صمد خطیبی
مدیر برند باهمزی
حسن سیرایی
مدیر برند ماتیلوس
هانی فتوت
مدیر برند سرزمین ذهن زیبا
مرتضی تسخیری
تسهیلگر کسب و کار
صابر عبدالملکی
مدرس دانشگاه
محسن رجبی
مدیر برند بازیتا
برنامه زمان بندی
عنوان | استاد | مهمان | شروع | پایان |
---|---|---|---|---|
رشد و بازی | آقای صابر عبدالملکی | - | 9:00 | 12:00 |
رشد و بازی | - | آقای دیزجی | 12:10 | 13:00 |
ناهار و نماز | - | - | 13:00 | 14:00 |
صنعت اسباب بازی | آقای حامد تاملی | - | 14:00 | 17:00 |
صنعت اسباب بازی | - | آقای نخچی | 17:00 | 18:00 |
عنوان | استاد | مهمان | شروع | پایان |
---|---|---|---|---|
کسب و کار | آقای تسخیری | - | 9:00 | 12:00 |
کسب و کار | - | آقای اسلامی | 12:10 | 13:00 |
ناهار و نماز | - | - | 13:00 | 14:00 |
تفکر طراحی | آقای مولایی نسب | - | 14:00 | 17:00 |
تفکر طراحی | - | آقای ادریس زاده | 17:00 | 18:00 |
عنوان | استاد | مهمان | شروع | پایان |
---|---|---|---|---|
بازارسنجی و تشخیص فرصت | آقای بهادری | - | 9:00 | 12:00 |
بازارسنجی و تشخیص فرصت | - | آقای ضیغمی | 12:10 | 13:00 |
ناهار و نماز | - | - | 13:00 | 14:00 |
تولید و چالشهای آن | آقای رجبی | - | 14:00 | 17:00 |
تولید و چالشهای آن | - | آقای منشی | 17:00 | 18:00 |
عنوان | استاد | مهمان | شروع | پایان |
---|---|---|---|---|
ساختار و توزیع فروش | آقای فتوت | - | 9:00 | 12:00 |
ساختار و توزیع فروش | - | آقای هاشمی | 12:10 | 13:00 |
ناهار و نماز | - | - | 13:00 | 14:00 |
برندینگ و ترویج | آقای سیرانی | - | 14:00 | 17:00 |
برندینگ و ترویج | - | آقای لولاگر | 17:00 | 18:00 |
برگزارکنندگان
بازاتو | فروشگاه اینترنتی اسباب بازی و بازی فکری
مجموعه پاکار استودیو
مجموعه دانادل
انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران
محل برگزاری رویداد
آدرس: تهران، نارمک، خیابان فرجام، دانشگاه علم و صنعت ایران، باشگاه نوآوری نیترو